Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
i.K.Gottfried ApS
CVR-nr. DK44 15 22 07
Kronprinsessegade 44 C
1306 København K
Mailadresse: ik@gottfried.dk
Telefonnummer: 3311 1047
Betaling
Alle angivne priser er i DKK inkl. 25% moms.
På vores webshop kan du betale med kreditkort (Dankort, MasterCard, MasterCard Debet / Cash / Direct, Visa, Visa Electron, JCB og Maestro). Du kan også betale med mobilepay.
Vi opkræver ikke gebyrer for korttransaktioner.
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Levering
Forsendelse sker med PostNord og koster fra 50,- DKK for forsendelse til Postbutik/Pakkeboks og fra 70,- DKK for forsendelse til din adresse i Danmark.
Forsendelse til andre lande i EU koster fra DKK 90,-
Forsendelse til lande udenfor EU koster fra DKK 145,-
For forsendelser til lande udenfor EU er der lagt DKK 125,- i fortoldningsomkostninger til prisen.
Forventet leveringstid i Danmark er 1-3 hverdage og udenfor Danmark 2-8 hverdage – vær dog opmærksom på, at enkelte produkter skal specialfremstilles og derfor kan have en leveringstid på op til 12 måneder, hvilket vil fremgå af varekortet.
Bemærk at ved flexlevering har fragtfirmaet et erstatningsansvar, så længe pakken eller brevet er i dets varetægt. Når pakken er afleveret til dig eller placeret på det aftalte sted, ophører fragtfirmaets og butikkens erstatningsansvar. Du er herefter selv ansvarlig, hvis pakken eller brevet forsvinder eller bliver beskadiget, og du kan ikke kræve erstatning hos fragtfirmaet eller butikken.
Fortrydelsesret, varer
Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler i vores webshop.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til ik@gottfried.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Uafhentede pakker
Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.
Ingen fortrydelsesret
Følgende aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Blade og mundharper med brudt forsegling.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
I.K.Gottfried ApS
Kronprinsessegade 44 C
1306 København K
Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret, varer
Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
I.K.Gottfried ApS
Kronprinsessegade 44 C
1306 København K
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet samt kvitteringen på dit køb.
Du kan gratis benytte vores returportal på https://gottfried.dk/information/returnering/
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Levering, tjenesteydelser (reparation)
Vi kan sende dit reparerede instrument til PostNord Postbutik/Postboks eller din private adresse efter reparation. Priserne er som følger:
Levering til PostNord Postbutik/Pakkeboks | Levering til privat adresse i Danmark | |
0-1 kg | 50 DKK | 70 DKK |
>1-5 kg | 55 DKK |
75 DKK |
>5-10 kg | 65 DKK | 90 DKK |
>10-15 kg | 75 DKK | 100 DKK |
>15-20 kg | 95 DKK | 115 DKK |
Leveringstiden for ydelsen er 1-3 hverdage efter afsluttet reparation.
Fortrydelsesret, tjenesteydelser (reparation)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os som forbruger.
Fristen løber fra den dag, aftalen blev indgået.
I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret. Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.
Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for det arbejde, der allerede er leveret.
Du skal inden 14 dage fra aftalens indgåelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail til ik@gottfried.dk eller telefonisk på 33111047. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende den til os. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i dette dokument/her.
Tilbagebetaling af købsbeløbet, tjenesteydelser (reparation)
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve de rimelige omkostninger, for det arbejde, der allerede er leveret, det kan eksempelvis være specialbestilte reservedele, materialer og arbejdstid (den gældende timepris)
Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Reklamationsret for tjenesteydelser (reparation):
Hvis du ikke er tilfreds med tjenesteydelsen kan du kontakte os på ik@gottfried.dk.
Som udgangspunkt har du ikke 2 års reklamationsret, da det er en tjenesteydelse. Derfor bedes du med det samme kontakte os, hvis du oplever problemer.
Ansvarsfraskrivelse og garanti:
Vi har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre websites igennem links. Disse websites er uden for vores kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider. Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem dig og i.K.Gottfried.
i.K.Gottfried afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og du opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for dig.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse og mailadresse, evt. telefonnummer, hvis du vil have sms besked angående leveringen.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos i.K.Gottfried og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi videregiver dine personoplysninger til fragtfirmaet GLS, hvis du ønsker din ordre leveret og til Golden Planet, som hoster vores webshop platform. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.gottfried.dk er i.K.Gottfried ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. i nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: ik@gottfried.dk.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte ik@gottfried.dk . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus (https://kpo.naevneneshus.dk/) .
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. (For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr.) Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her (https://www.emaerket.dk/gratis-sagsbehandling) .
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
i.K.Gottfried ApS
Kronprinsessegade 44C
1306 København K
Tlf: 3311 1047
E-mail: ik@gottfried.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16-04-2024