De forskellige dæmpertyper adskiller sig fra hinanden i materiale og facon. Brugen af dæmpere gør det muligt at variere instrumentets klang og lydstyrke i et enormt omfang. Længst nede på siden finder du en beskrivelse af de forskellige dæmpertyper og hvad de ofte bruges til.

Populær
Nyhed

Nanodæmper der kan bruges til wah-wah mutes, som nøglering
eller til at sætte på sit mundstykke.

220,00

Humes & Berg spidsdæmper til valdhorn. Model H&B 121

395,00

Humes & Berg øvedæmper til valdhorn 

410,00

Denis Wick spidsdæmper til valdhorn. Model DW5524

415,00
425,00

Øvedæmper til valdhorn. DW5530

450,00

Øvedæmper til valdhorn

610,00

Stembar spidsdæmper til valdhorn. Model H&B 134

755,00
-15%

Jo-Ral spidsdæmper i aluminium til valdhorn. Model FR-A

799,00
940,00
Du sparer: 141,00

Denis Wick spidsdæmper i træ til valdhorn. Model DW5554

800,00

Humes & Berg kopdæmper til valdhorn. Model H&B 123

800,00
-15%

Jo-Ral spidsdæmper i kobber. Model FR-C

816,00
960,00
Du sparer: 144,00
-15%

Jo-Ral spidsdæmper i aluminium og kobber. Model FR-AC

867,00
1.020,00
Du sparer: 153,00

Personal studio forforstærker til alle Yamaha Silent Brass dæmpere.
Batterier ikke inkluderet.

977,00

Waldhorn Dæmper Yamaha Silent Brass PM3X

1.433,00

Valdhorn Dæmper og Personal Studio Yamaha Silent Brass SB3X

1.963,00

Straight mute også kaldet spidsdæmper giver instrumentet en lysere og mere nasal klang. Den bruges især i orkestersammenhæng både i klassisk musik og brassband.

Cup dæmperen bruges især i jazz. Den er egentlig en straight mute med en skål, som nogle gange kan tages af. Skålen gør at lyden bliver lidt mere blød og rund end med en straight mute.

Stop mutes er et alternativ til den traditionelle brug af hånden ved ændring af tonen. Man slipper altså for at udsætte sin hånd for de abstrakte former den bliver tvunget til ved brug af håndteknikken.   

 

Øvedæmperen er et praktisk redskab til lydløs øvning. En øvedæmper har samme form som en straight mute/ spidsdæmper, men har tætsluttende kork hele vejen rundt, så luften tvinges ind i dæmperen. Dette giver en større modstand i instrumentet, hvilket kan påvirke intonationen lidt, men også være en hjælp til at opnå en større tone, når der spilles uden dæmper.